torsdag 7 mars 2019

PASTA MED SVAMPSÅS


God morgon

Jag tänkte dela med mig utav ett recept som både går fort att göra och som inte kostar så mycket. Perfekt vardagsmat plus att mina barn älskar den här rätten och Julia är väldigt kräsen nu för tiden när det gäller mat.

Ni behöver:

1 burk champinjoner eller några färska champinjoner
2,5 dl matgrädde
2 dl crème fraiche
1,5 msk kalvfond
Valfri pasta
Smör att steka i
Salt & peppar

Gör såhär:

Koka pastan enligt förpackningen. Skiva (eller hacka) och stek champinjonerna i smör, häll på crème fraiche och matgrädde följt av kalvfonden. Rör om och låt puttra på svag värme tills pastan är klar. Smaka av med salt och peppar. Klart! Den här rätten är perfekt när man är hemma själv med två småbarn. Om jag äter så brukar jag hacka lite persilja och strö på samt riva över lite parmesanost. Enkelt och så gott.

Hoppas att ni får en fin dag!

2 kommentarer:

Rämmengården sa...

Åh låter gott tack för tips 😍 kram från Nina

blooming home and garden sa...

Mm, takk for oppskrift, den må prøves...
Nydelige bilder hos deg,
Ha en fin helg!

Klem, Ida