tisdag 19 mars 2019

FRÖER


Hej!

Idag beställde jag äntligen hem lite fröer som jag ska så. Det blev några olika sorters med rosenskära, sommaraster, kornvallmo och spetsblommor. Jag kunde inte låta bli att beställa hem lite fler dahlior också. Trädgården blev lite åsidosatt förra sommaren då jag var trött och hade fullt upp med Arvid. Den här våren har jag lite mer energi så det ska bli roligt att få göra om trädgården lite så som jag vill ha den.


 I mina gamla trätunnor så tänkte jag plantera rosenskära. Jag gillar verkligen kontrasten av skira vita blommor mot det gamla träet. Det här är dock en gammal bild från våran förra trädgård. Ni ska få lite nya bilder på trädgården snart. Sen tänkte jag göra om en rabatt längst bort i trädgården och plantera alla mina dahlior i. Det kommer nog att bli jättefint om det blir som jag har tänkt mig.


Annars då, har ni haft en bra helg? Jag klarade mig konstigt nog ifrån förkylningen men jag känner mig helt slut. Igår var det en jobbig dag med två förkylda småbarn, den ena hade tandsprickning och den andra var allmänt trotsig och uttråkad. Såna dagar önskar jag att Mattias hade ett annat jobb och kunde komma hem på eftermiddagen. Idag har det var lite lugnare här hemma. Vi spendera några timmar utomhus i solen och det gjorde susen.

Kram

Inga kommentarer: