torsdag 21 mars 2019

KIRSKÅL


Hej

Vilken snabb leverans det var på fröerna. Båda breven med fröer som jag hade beställt härom dagen låg i brevlådan idag. Som ni ser så blir det väldigt mycket vitt men jag tror att det kan bli fint tillsammans med alla dahlior. Jag gillar ljusa färger på blommor, speciellt vita. Jag beställde även två sorter till med rosenskära, en som heter "cosmos" och den vanliga sorten.


 För er som undrar vart jag beställde mina fröer så hittade jag dem på odla.nu och impecta.se :) Nu är det så att jag skulle behöva eran hjälp. Det är nämligen så att vi har kirskål i en utav rabatterna. Förra året så orkade jag inte riktigt ta tag i det utan jag klippte mest bort det gröna när det kom fram osv. Det känns som att det minskade lite men jag vet inte. Vad är ert bästa tips för att bli av med dem helt? Jag har läst lite att man kan odla potatis och sånt i den jorden man har problem med kirskålen men det är inget alternativ känner jag. Inte heller att täcka över hela rabatten. Gräva bort all jord och slänga på ny? Eller fortsätta att klippa ner allt grönt tills plantan tröttnar? Hur har ni gjort?


Jag hittade dem här bilderna från förra sommaren. En varm sommarkväll i juli när hela gräsmattan var klädd i vita små klöver. Som jag längtar efter att få äta middagarna här ute och det ska bli så gott med färskpotatis igen.


Har ni haft en bra dag annars då? Jag och barnen har torsdagsstädat och vart ute på en långpromenad i blåsten. Jag avslutade eftermiddagen med 5 km roddmaskin och lite enklare övningar för magen. Nu ska det bli skönt att lägga sig i soffan en stund innan det är dags för sängen.

Kram

Inga kommentarer: