tisdag 21 maj 2019

NÄR ALLT BLOMMAR


 Hej

Jag plockade in en stor bukett med hägg härom dagen och fyllde min nya vas med. Hur somrigt blev inte vardagsrummet genast? Jag tycker att det är så fint att blanda olika former i ett rum. Som här på bilden, ett fyrkantigt bord med en stor rund vas på. Visst är det fint?


 Det har även blivit sommar inne i sovrummet. Jag har plockat bort kransen och ljuslyktan som hängde där. Nu får sommarkläder pryda den gamla knoppbrädan en stund. Ombyte förnöjer även om det bara är lite.


Vilka varma och härliga dagar vi har haft. Jag och barnen spenderar all vår tid utomhus nu känns det som. Gissa om vi alla somnar ovaggat på kvällarna :) Hur som helst så har jag äntligen hunnit rensa alla rabatter och fixat i ordning mina gamla trätunnor. Så nu är det bara lite sommarblommor som fattas. Idag kom Mattias hem med en kärra jord till min nya dahliarabatt också. Efter sjuttioelva skottkärror med jord så behövde jag inte träna någon roddmaskin ikväll i alla fall.

Sov så gott!

Kram

Inga kommentarer: