torsdag 16 maj 2019

KEW GARDENS


 Hej!

Jag blev helt förälskad första gången jag såg det här porslinet på bild. Blommigt, vitt och brunt. Det stod nästan Linda på det eller hur? Jag lyckades fynda 6 st tallrikar och en såssnipa på en loppis, eller rättare sagt, mamma som bor nere på stan gick förbi och köpte det åt mig. Härom dagen så skrev hon att hon hade vart på ett annan loppis och hittat en stor skål och ett serveringsfat i samma serie för en billig peng. Gissa om jag blev glad? Jag hinner aldrig gå på loppisar längre känns det som så det är tur att man har en mamma som vet vad man tycker om :)


 Nystädat torsdagskök, lite blommor och finaste såssnipan. Mattias blir tokig på mig och alla mina små detaljer på köksbänken. Om han fick bestämma så skulle det vara helt rent där. Inte en pinal framme. Hur tråkigt tänker jag? Jag tycker om att samsas om platsen med krukor, ljusstakar och vattenkannor när jag lagar mat. Ibland i alla fall :)
 

 Ni var jättemånga som skickade pm på instagram och undrade vad porslinet heter. Det heter "Kew Gardens" från English Ironstone. Håll tummarna att jag hittar lite assietter till sommaren också. Tänk vad fint att duka med det här ute i trädgården.


Här ovanför ser ni ett utav veckans jobb tillsammans med Smiling. Jag fotade deras nya cashewnötter och tyckte att porslinet passade väldigt bra in faktiskt. Ljuvlig hägg kan ju inte bli fel på bild eller hur? Imorgon ska jag hinna fota ett till samarbete, kanske två om jag hinner, innan jag tar helg. Jag är verkligen så otroligt tacksam för alla fina jobb jag får. Det värmer i hjärtat att så många härliga företag vill samarbeta med mig. Jag älskar verkligen att jobba hemifrån, få vara kreativ på ett sätt som passar mig och det bästa av allt.. att få så otroligt mycket tid ihop med mina små.

Kram

2 kommentarer:

ReaverBeaver sa...

Vi har ett serveringsfat, 2 mattallrikar och 6 djuptallrikar på våran loppis i Jämtland. Intresserad?

Fall-flower sa...

Hej,
Jag är intresserad om det finns kvar?