onsdag 24 oktober 2018

HALLPROJEKT


 Hej

Hallen börjar närma sig sitt slut även om vi har lite småfix kvar att göra. Några lister ska dit och så ska jag måla klart alla fönster bredvid ytterdörren (till vänster om den här bilden). Min "nya" sittbänk är egentligen underdelen till mitt gamla skåp från IKEA. Ni kanske kommer ihåg det som stod i våran förra hall? Skåpet passade inte alls i den här hallen då ljusinsläppet från fönstret försvann helt. Bänken chansade jag att måla i en kulör som heter S 5005-Y50R. Får färgen solljus på sig så ser den brun ut och är det mörkt inne så ser den nästan grå ut istället. Den skulle göra sig fin i ett jätteljus rum. Måste nästan prova att måla någon annan möbel i den också.


 Morgonkaffet på en gammal rustik skärbräda. Den första koppen kaffe är den godaste, håller ni inte med? Den fina koppen är från Bloomingville och glaset är från Lene Bjerre, två utav mina favoriter.


Här ser ni lite av stora hallen och köket. Knoppbrädan är gammal men jag betsade den två gånger med Jotuns "Lady Pure Nature" i färgen som heter "Drivved". Mitt emot sittbänken har vi ytterligare en stor garderob där vi förvarar jackor och skor. Där bredvid finns även lilltoan som vi ska ta tag och renovera när vi har tid och ork över.

Kram

Inga kommentarer: