onsdag 29 augusti 2018

KÖKET


Hej

Här kommer köksbilder som jag lovade er igår. När det regnar ute och barnen sover så brukar jag passa på att tända lite ljus här inne. Det är så mysigt att sitta vid köksbordet, dricka en kopp kaffe och lyssna på regnet som smattrar mot fönstret. Det är sån där egentid som man behöver när man är själv med barnen i veckorna. 
 

 Vi är fortfarande lika nöjda med spisen och fläktkåpan. Spisen är perfekt om man behöver göra två rätter tex. och jag älskar att det finns plats för fem kastruller. Spisen kommer från Smeg och fläkten från Fjäråskupan.


 Vitt, brunt och grått. Lugna och jordnära färger. Det känns helt rätt nu till hösten.


Mattan som ni ser finns snart att beställa i webshopen igen. Den passar verkligen bra ihop med färgerna i köket och den runda formen på mattan bryter av allt det kantiga. I helgen ska jag försöka hinna få upp gardinstänger här också. Tänk att det ska ta sån tid.. 

Hoppas att ni fick lite köksinspiration nu!

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt fint kök! Det var så jag fann din blogg 😊hur tänkte ni när ni valde golvet? Hur funkar trägolv i köket? Hur har ni behandlad golvet? Lutat?
Mvh Marie Louise

KNORKAN sa...

Hej! Tack snälla du. Vi ville ha samma golv på hela övervåningen så då fick det bli det i köket också :) Det funkar faktiskt jättebra. Golvet var färdigbehandlat när vi köpte det, nordic extra vitvax från Rappgo, så det är bara att torka av om man spiller något.