söndag 12 augusti 2018

MÅLAT SPALJÉN I TRAPPHUSET


Hej!

Hoppas att allt är bra med er. Här njuter vi av sista semesterdagen i regnet, imorgon börjar Mattias jobba efter sju veckors ledighet. Det känns lite vemodigt måste jag erkänna. Jag är inte riktigt redo för hösten än. Hur som helst. Sommarens projekt blev ju att måla spaljén i trapphuset. Jisses vilket jobb det var! Jag är så glad att det är klart. På spaljén längst ner så ska vi sätta upp panelskivor istället då vi ska göra om i vardagsrummet där nere. Visst blev det lite skillnad?


 Jag har först målartvättat allting, slipat med fint sandpapper och tvättat allting igen. Här har jag precis börjat målat med spärr- och grundfärg, jag använder den från Nordsjö då jag tycker att den täcker bäst. Mattias byggde en "bro" åt mig som jag kunde stå på med hjälp utav lastpallar, reglar och en plywoodskiva. Efter grundfärgen så målade jag två lager med kritvit snickerifärg.


 Här kommer en efterbild på hallen och här nedanför ser ni hur det såg ut från början. Tänk vad man kan lyfta ett hem med lite målarfärg och nytt golv.


Portalen som ni ser till höger rev vi när vi målade om den smala hallen. Hallen blev mycket ljusare och känns inte alls lika liten längre. Tänk vad man glömmer fort hur det såg ut innan, tur att man har lite bilder att titta på. Vi har lagt ner många timmar på renovering. Nästa vecka har vi bott här i ett år. Tiden går så himla fort tycker jag. En sak är i alla fall säker, jag kommer aldrig i hela mitt liv måla en spaljé igen :)

Kram

Inga kommentarer: