tisdag 12 juni 2018

VAGGAN I SOVRUMMET


 Hej

Jag flyttade in Arvids vagga i sovrummet för en tid sen. Den har stått inne i vardagsrummet eftersom att han har sovit bredvid mig sen han föddes. Nu sover han åtminstone halva natten i vaggan. Jag brukar ta över honom till mig när han vaknar första gången, jag är alldeles för trött för att natta om honom i vaggan. När Julia var fem månader så slutade jag nattamma henne samtidigt som hon började sova i sin egen säng. Det funkade jättebra. Jag tänkte att jag skulle göra ett försök med Arvid snart också.


 En virkad pläd som gör sovrummet lite mer somrigt. Jag tycker att det är så fint att blanda olika material och strukturer som tex virkade detaljer med linnetextilier. Det känns som att rummet blir lite mer levande då.


Till vänster om vaggan så har vi en altandörr. Det är så skönt att kunna öppna upp där också och gå ut och sätta sig. Jag hann aldrig måla klart fönstret och dörren i höstas, det blev helt enkelt för kallt för att låta det stå öppet och torka. Tänker mig att det får bli ett litet semesterprojekt att hinna måla klart allting :)

Fin tisdag till er!

Inga kommentarer: