onsdag 13 juni 2018

SOVRUTINER


 God morgon

Det här är Julias andra natt i en "vanlig" säng och det har gått jättebra! Jag tyckte att spjälsängen kändes lite för liten så jag tog bort sidorna och drog ut den istället. Perfekt när man har en växasäng. Jag nattade henne som vanligt på kvällen och hon somnade direkt. I morse kom hon in till mig och Arvid klockan 5.30 och drog upp rullgardinen. Jaha tänkte jag, det här ska du allt få igen när du blir tonåring :)


Som jag skrev igår så har Julia sovit i egen säng sen hon var omkring fem månader och det har funkat jättebra verkligen. Vi har nästan haft samma läggningsrutiner sen hon var liten. Innan läggdags så badar vi, tar på pyjamasen och borstar tänderna. Efter det så dricker hon en flaska välling i soffan och myser med oss och snuttefilten som hon har haft sen hon var bebis. När hon har druckit upp vällingen så går vi in i hennes sovrum, lägger henne i sängen, pussar henne godnatt och säger att vi älskar henne. Jag brukar lämna dörren lite på glänt när jag går ut. Ibland så somnar hon direkt och ibland så ligger hon där inne och pratar lite.


När hon var mindre och började sova i egen säng så satt vi alltid kvar i rummet tills hon somnade. Vi har alltid haft som mål att hon ska känna sig trygg när hon somnar. Det har vart jätteviktigt för oss. Hon har aldrig somnat ledsen. Jag vill bara poängtera att alla har olika nattningsrutiner, det som funkar bäst för oss kanske inte funkar för någon annan osv. Huvudsaken är att man gör det som känns rätt för en själv och ens barn :)

Hoppas att ni får en fin onsdag så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer: