onsdag 6 juni 2018

SCHERSMIN


 God morgon!

För någon vecka sedan så sa jag åt Mattias att vi måste plantera en stor Schersminbuske någonstans på tomten. Gissa om jag blev förvånad när jag gick till komposten i söndags och såg att det satt en buske där bakom, gömd bland de andra buskarna, som blommade för fullt. De doftar verkligen sommar! Helt underbart. Frågan är om vi ska gräva fram den eller om vi ska låta den sitta där och plantera en ny istället :)


 Här kommer lite bilder från köket igår. Bambufaten och träskålarna hittar ni i min webshop. Ni som har frågat efter dem vita korgarna, de är på väg och borde kanske hinna komma den här veckan redan. Jag förvarar barnens leksaker i korgarna, det står nästan en i varje rum nu :) Det är så himla smidigt att bara kunna slänga ner alla leksaker där i när dagen är slut.


Arvid sover så nu ska jag passa på att förbereda lite lunch åt mig och Julia. Mattias jobbar idag också tråkigt nog så vi får fira nationaldagen själva så gott det går. Det blir nog en dag ute i trädgården :)

Hur ska ni fira dagen?

Kram

Inga kommentarer: