torsdag 11 april 2019

DET VAR PÅ TIDEN!


 Hej

Hur mår ni i kylan? Den där härliga vårvärmen försvann lika fort som den kom men den är nog snart tillbaka igen. Den här veckan har jag börjat riva lite tapeter i Arvids blivande rum (mitt gamla barnrum), fotat några samarbeten och bara myst med barnen. Det har blåst iskallt hela veckan så något trädgårdsarbete har det inte blivit. Jag var ute i garaget och tittade till alla mina dahlior och de verkar vara på väg upp i alla fall.


 Fikonträdet har jag precis tagit upp från källaren där den trivdes jättebra. Det har kommit upp lite nya skott här och var. Då vet jag åtminstone hur jag ska övervintra det. Jag ställde fikonträdet under ett utav fönstren i källaren där det inte finns något element. Svalt och ljust med andra ord.


 Och här kommer en liten outfitsbild också. Jag längtar tills jag kan inviga min nya kjol. Den är verkligen sådär himla mjuk och skön. Det bästa av allt är att det är stretch i midjan. Den kommer bli en favorit i sommar. För en gång skull så älskar jag modet som är just nu. Det är mycket jordnära färger. Brunt och beiget som jag tycker om. Fina modeller på både klänningar, kjolar och toppar. Så himla roligt att fylla på garderoben med lite nytt. Det behövs verkligen efter två graviditeter.


På tal om något helt annat. Ni kanske undrar över rubriken? Jag och barnen är världens lyckligaste just nu. Mattias har äntligen fått ett nytt jobb på hemmaplan och kommer börja jobba från kl 06.30-16.00 istället. Det innebär att han kommer komma hem varje dag! Förstår ni lyckan? Vi har snart vart tillsammans i 13 år och det var i samma veva som han började ligga borta på jobb i veckorna. Jag kan knappt tro att det är sant, får nästan nypa mig själv i armen.

Kram

Inga kommentarer: