söndag 3 september 2017

SPACKLA VÄGGAR


Jag passade på att ta ett foto på väggen som är klar (den till höger) och på väggen som bara har fått ett lager med spackel.


Väggen som är färdigspacklad. Nu väntar jag på att den ska torka så att vi kan slipa den.


Hej!

 Det går framåt i sovrummet (takfläkten ska vi ta ner för den som undrar). Här inne var det två lager med tapeter, en strukturtapet och en vanlig slät bakom. Vi valde att ta ner den översta tapeten då den lossnade när man blötte upp den lite. Tapeten bakom satt däremot bra så den fick sitta kvar. Innan vi började spackla så slipade vi väggarna med sandpapper och torkade av allting. Vi provade att köpa hem rullspackel och det funkade jättebra! Varken jag eller Mattias har spacklat förut så vi är nöjda med resultatet. Nu ska jag inte ta åt mig äran för det är faktiskt Mattias som har spacklat allting :) Nu väntar vi bara på att spacklet ska torka sen ska vi slipa lite till. I veckan som kommer tänkte jag hinna med att måla taklisterna och taket. Sen är det bara fönster- och dörrkarmar kvar innan väggen ska målas.

Hoppas att ni har en fin söndag!

Inga kommentarer: