söndag 9 juni 2019

PARDÖRRAR


 Hej!

Ni förstår att jag är lycklig va? Nu kan vi äntligen bygga vårt skafferi! Det tog nästan två år att hitta dem perfekta pardörrarna till köket :) Jag har letat och letat.. antingen så har de vart alldeles för dyra eller för långt bort. Men nu så :) Dem här dörrarna är så fint bevarade och har den där perfekta nyansen som passar med resten av inredningen. Från början hade jag tänkt mig ett par dörrar med spröjs men när jag såg dem här så kändes det så rätt plus att det var ett bra pris. Vi behöver verkligen mer förvaring i köket. Jag har så mycket porslin som behöver få plats plus att mikron och alla andra tråkiga apparater ska få stå där inne. Så skönt att kunna stänga dörrarna och slippa se allt :)


 Gårdagens sovrum när eftermiddagssolen kikade fram. Jag är så nöjd med våran nya spegel. Den passar verkligen perfekt där inne i hörnet och jag gillar formen på den. Man sover så himla skönt i det här sovrummet. Tänk vad lite färger kan göra. Just nu har vi dock flyttat ner i källaren hela familjen. Så svalt och skönt där nere. Det är så mysigt att få sova tillsammans hela familjen i ett stort rum under dem varmaste sommarmånaderna.


Häromdagen när sommarregnet vräkte ner så fick jag ta in min dahlia från trappen. Mattias har precis grävt klart en ny rabatt där den här ska få sitta. Nu är nästan alla sommarblommor utplanterade och det börjar bli tomt i växthuset. Tur att jag fick lite gurk- och tomatplantor av svägerskan i torsdags :)

Önskar er en mysig kväll!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Vart kommer väggljusstakem från på sista bilden??😍