tisdag 11 juni 2019

NYSÅPADE GOLV


Hej

Vad vi har hunnit med mycket idag när det har vart lite trist väder. Efter flera veckor med fint väder så har vi inte prioriterat insidan av huset om man säger så :) All tid har vi ju spenderat utomhus så idag passade det bra med en riktig städdag. Golven är nysåpade och alldeles lena igen, alla fönster i köket och i vardagsrummet är putsade och var sak är på sin plats. Så himla härligt. Finns det något bättre (ja, förutom en renbäddad säng då) än nysåpade trägolv?


 Jag passade på att tända ljus och sätta mig här med en kaffe när barnen vilade förut. Äntligen börjar jag få tillbaka den där energin som jag hade innan jag blev gravid med Arvid. Det är säkert ljuset, all D-vitamin och att han sover hela nätter som gör det. Så himla skönt att man sakta men säkert börjar känna sig som sig själv igen.


Det är väldigt påfrestande att ha två småbarn hemma om dagarna, speciellt när den ena är såååå trotsig. Hon vägrar att äta, hon ska inte gå på pottan och hon ska bestämma precis allt själv. Vissa stunder önskar jag faktiskt att hon gick på förskolan istället.. Men så kommer dem där stunderna när hon är helt underbar. Världens snällaste och mysigaste storasyster som springer och kramar och pussar på sin lillebror. Att få se en sån stark syskonkärlek mellan dem här två, det är nog bland det bästa som finns.

Efter en dag med städning, inköp av blommor till rabatten (den är så gott som klar nu, ska plantera lite mer blommor imorgon bara) och träning så ska det bli skönt att få sätta sig i soffan en stund innan läggdags. Hoppas att ni får en mysig kväll.

Kram

Inga kommentarer: