måndag 17 juni 2019

DAHLIARABATTEN


Hej

Ni är så många som önskar lite fler trädgårdsbilder så här kommer ett gäng på våran nya dahliarabatt! Här hänger vi om dagarna och väntar på att knopparna ska slå ut (ser ni dem där gigantiska knopparna på ena dahlian?). Tänk er när den här rabatten står i full blom.


Jag tror jag satte 10 st dahlior i den här rabatten. Det blev en blandning av Café au Lait, Break out, pompondahlia och en sort som jag inte kommer ihåg namnet på just nu. Framför dahliorna satte jag vita sommaraster och så har jag och Julia direktsått lite slöjsilja där också. Längst bort i hörnet sitter det några rosenskäror med.


Han som alltid är vid min sida. Han gräver, plockar blommor och vattnar. En blivande trädgårdsmästare kanske? Flera av mina redskap har försvunnit och jag misstänker att han på bilden har grävt ner mina små krattor och spadar någonstans i den här rabatten. Jag uppdaterar mer från den här rabatten när det börjar blomma :)

Kram

Inga kommentarer: