måndag 19 augusti 2019

SOVRUM OCH BLOMMOR


Hej

Har ni haft en bra start på veckan? Hoppas det i alla fall. Jag började morgonen med en joggingtur i vanlig ordning sen har vi haft en trädgårdsdag jag och barnen. Välbehövligt. Klippt bort lite ledsna blommor, stadgat upp rosenskäror och dahlior osv. Jag plockar in stora buketter med rosenskäror och ställer i alla rum.


 

Min lilla guldlock som tycker om blommor lika mycket som sin mamma. Den här bilden. Det är få gånger som hon står stilla men bland dahliorna trivs hon. Så envis, nyfiken och full av frågor och tankar om allt. Hon säger att hon också vill gå till förskolan och leka med barnen så det kanske börjar bli dags för det.


Här står sovrummet fortfarande tomt. Jag och Arvid brukar visserligen sova lite middag här inne om dagarna. Vi har inte flyttat upp än eftersom att vi alla sover så skönt nere i gästrummet i källaren. Kanske får bli till månadsskiftet, vem vet.


En bild från i fredags. Favoritklänningen på och en nyplockad bukett från trädgården. I höst tänkte jag lägga upp lite fler klädtips som jag hoppas att ni ska tycka om. Min garderob kommer nog gå i dem här tonerna som klänningen. Jag har redan hunnit beställa lite nytt till höstgarderoben, både till mig och barnen.


Mysigaste rummet i hela huset. Julias lilla vrå. Jättesvårt att fota här inne då rummet är litet och avlångt. Vi ska ju börja renovera Arvids rum till hösten och när det är klart så får han nog ta över den här sängen. Jag tror Julia skulle uppskatta att få en lite bredare säng här inne :)

Sköt om er så hörs vi snart igen! Kram

Inga kommentarer: