onsdag 21 augusti 2019

LINNESKÅP OCH FÖNSTER SOM TAVLA


Hej finaste ni!

Någon mer än jag som älskar stora gamla linneskåp? Så himla praktiskt att ha ett stort inne i sovrummet där man kan förvara alla påslakan, örngott, lakan, plädar, handdukar m.m. Det bästa sättet att vika linnepåslakan är att rulla ihop dem faktiskt. Jag kommer inte ihåg vem jag fick tipset av men det funkar så bra. Lite lagom skrynkligt sådär som jag gillar det men utan stora veck. Ser ni fönstret där till höger. Jag hittade äntligen en bra plats att hänga upp det. 


Mina favoritfärger när det kommer till textilier är linnebegiga kuddfodral, vita örngott med volanger, gråa plädar och bruna linnepåslakan. Färger som funkar året om. Ombonat och jordnära. Sånt som jag trivs bäst i. Tråkigt och lite fegt tycker vissa men det finns faktiskt en tanke bakom det hela. Starka färger och och för mycket mönster stressar mig.. Jag klarar inte av när det blir för mycket intryck helt enkelt. Det är jättefint hos andra men själv mår jag bäst i dova och lugna miljöer. 


Ett sätt att slippa röriga intryck är att måla in garderoberna i samma färg som väggen som jag har gjort här i hallen. Ni är så många som frågar efter färgen i hallen och det är "Marrakesh" från Jotun. Fortfarande lika nöjd med den. Alldeles lagom mörk sådär. Mattan är en gammal modell från Svanefors som tyvärr inte säljs längre.


.. och här hamnade fönstret. Ett utav mina favoritfynd. Jag har ju lite svårt för tavlor då det blir för mycket mönster. Jag sätter hellre upp fönster, dekorativa bambukorgar eller små speglar på väggarna. 

Jaha hur har den här veckan sett ut då? Jag har bokat och planerat några nya samarbeten. Det ska bli så kul för jag är så pepp på hösten (även om jag njuter varenda sekund av sommaren som är kvar). Jag hoppas att hösten bjuder på mängder med jobb, både samarbeten och produktfotograferingar, eftersom att jag brinner för båda. I sommar har jag fotat och sålt produktbilder åt tre företag och jag är så himla glad och tacksam för det. Det är precis det här jag vill jobba med just nu. Mot nya mål och nya höjder.

Kram

Inga kommentarer: