onsdag 14 augusti 2019

FÖRE- OCH EFTERBILD



Hej!

När det regnade på semestern så beslöt vi oss för att göra klart alla fönster i trapphuset och i vardagsrummet. Vi tog bort alla foder, målade alla fönster och satte dit nya foder (samma som vi har satt upp i resten av huset). Vilken skillnad det blev. Så himla ljust och fint. 


Så här såg spaljén och alla fönster ut innan vi målade om.


När vi ändå höll på att måla fönster så passade jag på att måla om vardagsrummet med kalkfärg. Kommer ni ihåg att jag skrev att väggarna skiftade i lila och blått. Nu valde jag en varmare färg som ändå har lite grått i sig och det blev precis som jag hade tänkt mig. Det blev mycket mer ombonat.


Stora buketter med rosenskära och dahlior i alla rum. Finns det något bättre? Min favoritklänning från Mango får pryda dörren där vi förvarar alla jackor. Till höger ligger lilltoan som förhoppningsvis ska renoveras nu till hösten.


Idag började jag morgonen med en löptur med barnen följt av fika och lek ute i trädgården. Jag hann plocka in en stor bukett med sommarastrar och rosenskära innan himlen öppnade sig. För er som vill odla en bra snittblomma till nästa år, odla rosenskära. Ni kommer inte att ånga er :)

Trevlig kväll och tack för att ni kikar in!

Kram

Inga kommentarer: