tisdag 27 augusti 2019

LEVA I NUET


Hej

Tänk vad bra man kan må när man faktiskt lever i nuet. Förut så funderade jag mycket på livet. Det gav mig ångest. Idag funderar jag knappt inte alls. Jag tar dagen som den kommer, är tacksam för det som jag har runt omkring mig och njuter av livet, precis som det är just nu.

Försök att inte älta saker som du inte kan påverka. Fokusera på det som du vill ska hända istället. Det är ingen annan som styr över ditt liv förutom du själv. Du kan faktiskt välja hur du vill leva det. Små positiva tankar gör skillnad, glöm inte bort det :) 

Jag började med mindfulness för flera år sedan, ett tips för dig som verkligen vill vara mer i nuet. Motion och bra mat är såklart också viktigt för att må bra. Mitt bästa tips just nu för att orka en låååång höst och vinter är att börja äta D-vitamin. Jag tycker att den här är bäst och jag äter den från och med nu och fram till sommaren. Hoppas att det kan hjälpa dig att bli piggare också.

Kram

Inga kommentarer: