onsdag 12 december 2018

MINA SMÅ


 Hej

 Dagarna går så fort så jag hinner knappt med. Jag tyckte nyss att det var november ju. Mina dagar går åt att underhålla dem här två älsklingarna och speciellt springa efter Arvid som klättrar på precis allt. Nätterna har visserligen blivit bättre sen alla tänder kom fram men i lördags så ramlade han och slog i munnen, igen.. Den här gången bet han av den där strängen som sitter under överläppen.. Det gjorde ont i mammahjärtat då kan jag säga.


 Julkök! Jag har julpyntat väldigt sparsamt i år. Det hänger stjärnor i alla fönster, vackra kransar här och var, lite granris och tända ljus. Nu till helgen så ska vi klä granen, hänga upp barnens julstrumpor och köpa hem massvis med röda och vita amaryllis.


Tänk att hon snart är 2,5 år. Hon förgyller verkligen min dag med allt roligt som hon säger. Många skratt blir det. Härom dagen förklarade jag att Arvid är en kille och Julia är en tjej. Då pekar hon på mig och säger "Mamma kille" och skrattar.


Morgonljuset i hallen. Solen har inte visat sig så ofta men när den väl gör det så inser man hur mycket man saknar ljuset. Man får ju så himla mycket energi de dagar som solen skiner. Åtminstone jag.


Båda barnens kläder kommer från H&M, perfekt när man bara ska mysa omkring hemma. Nu ska jag gå och göra mig en kopp te och krypa ner i soffan. Hoppas att ni mår bra och att ni inte julstressar för mycket nu. Imorgon ska jag visa lite julklappstips tänkte jag så kika gärna in då.

Kram

Inga kommentarer: