söndag 11 mars 2018

TRÄGOLV


 Här står jag i lilla hallen och fotar ut mot stora hallen, köket och vardagsrummet. Till höger om mattan så har vi trapphuset ner till våran inredda källare som är lika stor som övervåningen. Där nere finns tvättstuga, bastu/dusch, vardagsrum, toalett och två stora rum.

 
 Jag tycker så mycket om vårt trägolv som vi har lagt in i alla rum förutom i halva hallen, vi la klinkers närmast ytterdörren som ni kan se här nedanför.


Hej!

Jag har fått så många frågor angående vårt trägolv så jag tänkte att jag skriver ett litet inlägg om det istället. Furugolvet kommer från Rappgo och heter "Nordic extravit hårdvax furu", ni hittar det här. Ett jättefint trägolv som är lätt att lägga. Som alla andra furugolv så är det väldigt känsligt om man tappar saker på det men eftersom att det är så ljust så syns det knappt inte. Vill man så kan man slipa golvet två till tre gånger. Jag är i alla fall supernöjd med golvet!

Kram

1 kommentar:

Sgmliving sa...

Hej! Såg er köksrenovering, vilken skillnad! Jättefint verkligen. Är lite nyfiken på vilket årtal ert hus kommer ifrån? Enplans eller 2plans? Söker nämligen hus men vill ha "gammal gedigen stil" på huset men de flesta är 70-tals hus som säljs just nu. Tänker om det går att få en sådan känsla i huset ändå :)