lördag 10 mars 2018

AMNINGSTIPS


Hej

Jag tänkte dela med mig utav mina bästa amningstips. Jag ammade Julia i ca 8 månader och det var hon själv som ville sluta så det trappades ner av sig självt vilket jag tyckte var jätteskönt. När hon var nyfödd så fick jag massor av tips och råd av barnmorskorna på BB men även om jag följde deras råd så kändes det inte rätt. Jag fick liksom inte till det om jag höll henne som "man ska göra" osv. Jag kommer ihåg att dem fyra första veckorna var värst med stressen av att inte få till det och sprickor i bröstvårtorna.. Sen hittade jag position som passade för mig och Julia, inte alls vad barnmorskan rekommenderade, men då gick amningen hur bra som helst. Nu när jag skulle börja amma Arvid så körde jag på mitt knep direkt från början och det gick superbra! Det här gången när barnmorskan påpekade att jag gjorde fel så stod jag på mig och sa att det här är det som funkar bäst för mig, punkt slut :) Här nedanför kommer mina favoriter när det gäller amningsinlägg och behåar.

- MAM Amningskupor, de är verkligen jättesköna och de syns inte genom kläderna.
- Amningsbehå från Lindex, så sköna att sova i och ha till vardags.
- Amningsbehå från Change, en riktig behå med bygel om man vill ha lite finare kläder på sig.

Det bästa sättet att läka sprickor eller sår är bröstmjölk och vädring. Det är det enda som har funkat för mig.

Kram

Inga kommentarer: