fredag 9 mars 2018

RENOVERING BARNRUM


Här ser ni originaltapeten i Julias nya rum. Ovanpå den satt en ljus strukturtapet. Eftersom att vi vill måla rummet så valde vi att ta ner strukturtapeten med hjälp av vatten och "tapetskrapa". När man renoverar ett rum så glöm inte bort att måla taket. Det kanske inte ser så tokigt ut men när allt annat har fått ny färg så ser man hur gulaktigt och smutsigt taket verkligen är.


 Här är rummet färdigspacklat. Vi har spacklat ett lager med grovspackel och sedan ett lager med finspackel. De bruna taklisterna har jag målat ett varv med spärrgrund och två varv med takfärg. Här är även taket färdigmålat och jag har provmålat lite. Fönstret ska målas vitt men det får bli till sommaren.


Hej

Vilken skillnad det blir eller hur? På sista bilden kan ni se att väggarna har fått ett lager med grundfärg. Imorgon ska vi måla på väggfärgen och jag hoppas verkligen att den blir som jag har tänkt mig. Jag ville ha en ljus och lite varmare färg här inne men ändå en färg som går ihop med resten av huset. Varken jag eller Mattias kunde något om renovering innan så jag är faktiskt jättenöjd med resultatet. Mattias har blivit en hejare på att spackla måste jag erkänna. Vi kompletterar varandra riktigt bra när det kommer till renoveringen. Tro det eller ej men vi har faktiskt roligt ihop när vi håller på :) Ingen skilsmässa här inte.

Är det något speciellt ni undrar över så skriv gärna en kommentar så ska jag försöka svara på det. Fortsättning följer..

Kram!

Inga kommentarer: