fredag 20 oktober 2017

SÄNGHIMMEL OCH LIVET DÄREMELLAN


Vitt, brunt och grått inne i sovrummet.


Idag kom sänghimmeln äntligen upp.


I linneskåpet samsas sängkläder, handdukar och lite annat smått och gott.


Hej!

Idag satte vi äntligen upp sänghimmeln inne i sovrummet. Jag längtar redan efter att få krypa ner i våra sköna linnepåslakan. Sovrummet går i färgerna vitt, grått och brunt. Här inne vill jag att det ska det vara lugnt och trivsamt med lite inslag av varma toner. Jag har ju målat om garderoberna, på andra sidan rummet, i samma färg som väggen. Tänkte visa er lite bilder sen när jag har fixat färdigt allt.

Det här året har vart en riktig bergochdalbana. Det har inte vart en lugn stund om man säger så. Både positivt och negativt. Jag gillar ju gärna när det händer saker runt omkring mig men det gäller ju inte allt. Det började med att vi fick reda på att jag var gravid, det var inget planerat men så himla välkommet. Strax efter det så köpte vi hus.. vi packade, packade, packade och flyttade.. började renovera.. märkte att Gizmos artros blev allt sämre och fick ta det svåra beslutet att ta farväl av honom.. renovera lite till och häromdagen så gick min älskade mormor bort. Bara sådär. Att mista två som man älskar inom en så kort tid, det är inte lätt, speciellt inte när man är gravid.

Jag är så glad att mormor fick lära känna Julia, att de fick fira sin gemensamma födelsedag tillsammans. 1 år och 93 år. Vilken upplevelse det var och vilken härlig dag vi hade i somras. Något att minnas för evigt. Jag hade hoppats på att hon skulle få träffa lillebror men så blev det tyvärr inte.

Kram från mig!

Inga kommentarer: