torsdag 29 augusti 2019

ISTÄLLET FÖR SKO- OCH HATTHYLLA

 

Hej

I början när vi flyttade in här så hade jag en idé att platsbygga en sko- och hatthylla här. Jag hade en ritning i huvudet som jag hade sett på något tv-program för länge sedan. Men det blev tyvärr inget bra då elementet i hallen förstörde det hela. Jag hade ju ett stort skåp (se här) som vi hade i hallen där vi bodde förut men det passade inte alls in här så jag gjorde om det istället. Jag tog bort överdelen, spacklade igen hålet och målade om lådorna. Vips så blev det en skön och praktiskt sittbänk med skoförvaring! Perfekt då skåpet inte fyllde någon funktion här hemma.


Jag hittade aldrig någon hatthylla som jag tyckte om så då fick det bli en knoppbräda istället. Många av er på Instagram undrade vart vi förvarar ytterkläderna. Det gör vi i garderoben mittemot (se bild lite längre ner bland inläggen).


Så här såg "skolådan" ut efter jag plockat bort överskåpet och innan jag målade om den. Den var fin i vitt också men jag ville ha något mörkare i hallen som smälte in mer. Lite ny färg, en pläd och några kuddar blev pricken över i:et. Hur som helst så hoppas jag att ni har fått lite hallinspiration :) Sköt om er så hörs vi snart igen.

Kram

Inga kommentarer: