söndag 20 januari 2019

SOVRUM


 Hej

Brukar ni bädda sängen på morgonen? Jag gjorde det jämt förr men jag prioriterar inte det längre om man säger så :) Livet som småbarnsförälder. Jag tycker faktiskt inte att det gör så mycket när man har fina linnepåslakan. Julia hoppar i våran säng så fort hon får chansen och jag och Arvid brukar sova middag där också så det känns bara onödigt att försöka hålla på.


Hur som helst så trivs jag så bra här inne sen vi målade om. Det blev så lugnt och ombonat på något sätt. Kransen hänger fortfarande kvar.. den känns inte så "julig" tycker jag så den får nog hänga där ett tag till.

Annars då.. Jo, Mattias har gått på föräldraledighet i två veckor nu. Så himla skönt! Jag har några jobb inbokade som jag måste göra klart plus att det blir några resor till Stockholm också eventuellt. Det passade perfekt att han kunde ta lite ledigt och vara med barnen då. Nu ska jag beta av mailen innan jag kryper ner i soffan.. Jag har precis kört ett litet träningspass och det känns i hela kroppen. När man har vart gravid i 9 månader och ammat i 10 månader (gånger två dessutom) så behöver man träna upp alla muskler igen.. och ta hand om sig. Det är så skönt att jag äntligen har kommit igång.

Kram

Inga kommentarer: