måndag 10 september 2018

SISTA ROSORNA OCH LITE INKÖP


Hej

Tre av fyra i familjen är genomförkylda. Det var faktiskt länge sen jag var så dålig. I torsdag så låg jag nerbäddad med feber hela dagen. Det var inte igår. Idag mår jag och barnen lite bättre så då passade jag på att ta in de allra sista blommorna från trädgården. Hur fin är inte den gamla urnan?


Jag och Mattias passade på att åka till Richard i Gustafs förra helgen för att göra lite inköp till butiken och till mina fotojobb. Han säljer så otroligt vackra saker så som gamla skärbrädor, urnor, knopplister och tråg. Här ovanför ser ni lite av det som fick följa med hem. Det finns lite kvar i webshopen för den som är sugen. Jag skickar tyvärr inte sakerna utan dem här får ni hämta hemma hos mig i Strängnäs.


 Det känns lite vemodigt att trädgården börjar bli tom på blommor även om jag ser fram emot en mysig höst. Det är något speciellt att få plocka in små buketter var och varannan dag. Nästa år tänker jag banne mig göra en gigantisk rabatt med dahlior, rosenskära, zinnia och mycket mer. En hel sommaräng ska det få bli.. och så ska jag plantera ännu mer höstvädd!


Ja just det. På mässan hittade jag ju gamla vaser i trä och nu har dem äntligen kommit. Superfina att ha torkade blommor i nu till hösten eller varför inte några lärkgrenar? Vill man ha färska blommor i vaserna så får man ta en glasvas och ställa ner i botten :) Ni hittar vaserna här.

Hoppas att ni får en mysig kväll!

Inga kommentarer: