måndag 16 april 2018

DEN HÄR VECKAN..


 I mitt gamla linneskåp så förvarar jag mina favorittextilier och lite annat.


Fina överkast, plädar, sköna linnepåslakan, bomulls mattor och kuddar..


 På den här sidan av sängen sover Mattias. Jag tänkte hänga upp någon gammal knoppbräda på väggen till höger sen.


Hej

Hoppas att ni har haft en trevlig helg! Igår var vi iväg på kalas hos svärfar som fyllde år. Det bjöds på tårta och kaffe. Det blev en lugn och skön söndag inne i Örebro. Välbehövligt. Den här veckan ska jag göra klart bokföringen och måla klart Julias hyllplan. Jag tänkte även börja grundmåla alla lister och socklar i köket. Eftersom att vi satte upp kritvit pärlspont så valde vi att sätta upp trärena lister som vi kunde måla själva istället. Det är mycket jobb men det blir finare. Jag skulle även behöva ta tag i trapphuset men jag har inte riktigt hittat motivationen än? Den furufärgade spaljén matchar inte riktigt resten av hemmet om man säger så :) Men det är så himla mycket som ska tvättas, slipas och målas.. plus att jag måste bygga någon ställning att stå på. Det kanske får bli ett semesterprojekt istället.

Nu måste jag fortsätta med bokföringen innan barnen vaknar. Hoppas att ni får en bra start på veckan!

Inga kommentarer: