onsdag 26 september 2018

ÖVERVINTRA VÄXTER




 Hej

Igår plockade jag in en liten näpen bukett med blommor från trädgården. Det är bäst att passa på nu när vi har haft frostnätter. Jag tog även in mina pelargoner och olivträd. Nere i källaren, rättare sagt i duschrummet, så trivs mina växter bra över vintern. Jag ställer dem nedanför fönstret precis bredvid duschen. Jag vattnar lite ibland, när jag kommer ihåg vill säga.





Det är första gången som jag övervintrar olivträd så vi får väl se hur det går. Bättre plats här hemma än källaren hittar jag nog inte i alla fall. Annars har det inte hänt så mycket här hemma. Jag har gjort klart två fotojobb och packat en hel del beställningar i webshopen. Idag fyllde jag på lagret med runda mattor och några mysiga plädar för den som vill kika.


Idag har jag och barnen storstädat hela huset. Det var välbehövligt då vi hade fullt upp hela helgen. Idag var första dagen som jag hade energi på väldigt, väldigt länge. Ska jag vara helt ärlig så har jag inte sovit många timmar dem senaste månaderna. Arvid är jätteglad på dagtid men har krånglat hela nätterna sen har var ungefär 4-5 månader. Det är väl en kombination av tandsprickning, intryck och lite besvärlig mage skulle jag tro. I natt väckte han mig bara två gånger istället för sjuhundraåttiofem. Ni kan ju förstå hur pigg jag var imorse? Mattias duger inte alls på nätterna, det är bara mig och tutten som gäller.. Hoppas att det vänder snart.

Kram

Inga kommentarer: