måndag 16 september 2019

HUR MAN FÅR ETT OMBONAT VARDAGSRUM


Hej

Jag tänkte dela med mig utav mina bästa tips för att få ett mysigt och ombonat vardagsrum. Vad tror ni om det? Det passar väl bra nu när hösten är här och man kryper upp i soffan med en varm kopp te om kvällarna :) Då kör vi!


1. Blanda olika material och texturer på textilierna. Det vill säga blanda bomull med linne, virkade plädar med fransiga kuddfodral osv.

2. Lägg in en stooor och skön matta. Det är ett måste nu till hösten om ni frågar mig. Mina favoritmattor kommer från Snowdrops Copenhagen eller Tell me more.


3. Använd jordnära färger som tex brunt, beiget, vitt, grått med inslag av gröna växter (eller gröna textilier om man hellre föredrar det). Vill man inte fylla vasen med snittblommor så kan man plocka in några kvistar från marken eller torkade blommor.

4. Naturmaterial. Jag älskar allt med trä, speciellt om sakerna eller möblerna har lite patina. Lådor, små bänkar, pallar, loppisfyndade stegar, skåp, bord, ljuslyktor m.m. Det bryter av så fint och skapar sköna kontraster.


5. Den här har ni säkert hört förut men det är så viktigt. Många olika ljuskällor. Taklampa, fönsterlampor, bordslampor, ljuslyktor, väggljusstakar osv. Jag älskar ju PR Home när det kommer till bordslampor. Speciellt deras lampfötter i trä ihop med lampskärmarna i linne.

6. Sist men inte minst! Blanda gammalt med nytt för att få ett personligare hem.

Hoppas att ni tyckte om det här inlägget. Vill ni ha fler inredningstips så lämna gärna en liten hälsning.

Kram

Inga kommentarer: