tisdag 5 december 2017

PÅ TVÄREN


Hej!

Idag gick jag in i vecka 33. Jag var hos barnmorskan idag för att ta lite prover och allting såg bra ut. Bebisen verkar ha gott om utrymme i magen för han ligger nämligen på tvären fortfarande. Inte nog med det. Jag har ju glömt att berätta hur det gick på ultraljudet som vi var på. Jag var helt säker på att moderkakan hade växt uppåt under dem här veckorna men tji fick jag. Den sitter fortfarande alldeles för lågt. Vi ska få träffa en läkare några dagar innan julafton för en sista koll. Om den fortfarande sitter för långt ner då så får vi en tid för kejsarsnitt istället. Gissa om jag är ledsen.. eller besviken kanske är det rätta ordet.. Jag vet att jag inte kan påverka det här överhuvudtaget men jag hade verkligen sett fram emot att få föda på "vanligt vis" och sen åka hem. Det låter kanske helknäppt men så är det. Jag läste i alla fall lite om kejsarsnitt idag och jag vill verkligen inte göra det. Punkt slut. Det kanske har något att göra med min panikångest, vad vet jag. Men så här känner jag just nu. Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att moderkakan har växt pyttelite uppåt till nästa besök så att jag slipper göra kejsarsnitt.

Någon av er som har vart med om samma sak?

Kram

1 kommentar:

Angelica sa...

Hej! Jag är några dagar efter dig �� 31+3. Min moderkaka låg också långt ner på rul och jag ska göra ett nytt ultraljud nästa vecka. Jag har varit med om ett kjesatsnitt innan när vi fick våra tvillingar och jag har bara positivt att säga om den upplevelsen. Jag kan ibland känna att jag vill göra ett även denna gång men de vill ju att man helst ska föda naturligt. Detta kanske inte hjälper dig på något sätt men det jag vill säga var att mitt snitt var positivt och alla som var med var så gulliga, omtänksamma och underbara, kände mig väldigt trygg.