tisdag 21 november 2017

VECKA 31


Hej!

Den här graviditeten har gått så otroligt fort, tänk att jag redan är i vecka 31. Mina graviditeter har vart jättelika faktiskt. Jag har mått illa fram till vecka 18 och sen har jag mått hur bra som helst. Med Julia var illamåendet lite kraftigare och så hade jag otroligt mycket växtvärk i början. Det är inte för ens nu som jag har börjat fått lite växtvärk. Det börjar även bli lite tungt och vissa dagar känner jag av lite foglossning men det är ju inte så konstigt med tanke på att jag har en liten tjej här hemma som jag får bära omkring på ibland :) Det är ju full fart här hemma morgon till kväll om man säger så. Hur som helst så tycker jag faktiskt att det har gått över förväntan att vara gravid och ha Julia hemma. Mattias ser vi ju knappt skymten av måndag till torsdag men det har gått bra ändå. Barnmorskan frågade mig hur jag känner mig inför förlossningen nu när man vet hur allt går till och hur det känns. Helt ärligt så känner jag mig precis lika lugn som när jag väntade Julia. Ut kommer han ju på något sätt :) På fredag ska vi på ultraljud igen. När vi gjorde RUL så låg min moderkaka långt ner, precis som den gjorde med Julia, så nu får vi se om den har förflyttat sig uppåt eller inte. 

Kram

Inga kommentarer: