tisdag 20 november 2018

NÄR SOLEN KIKAR FRAM


 Hej

Igår kikade solen äntligen fram och jag kände verkligen hur jag har saknat ljuset. November har vart riktigt grå måste jag säga. Helgens blommor fick ta plats på bordet i vardagsrummet. Jag passar alltid på att tända lite ljus när barnen sover. Julia är duktig på att låta bli saker som står framme men det är värre med Arvid nu när har har börjat resa sig mot allt. Sånt som jag är extra rädd om hamnar lite högre upp när han är i farten.


 Jag gillar kontrasten, vackra blommor mot det rustika bruna. Det här med att blanda gammalt och nytt gör verkligen hemmet mer personligt. Jag är fortfarande helt insnöad på jordnära toner här hemma. Det tillför värme och en ombonad känsla kan jag tycka.


 Björkris, lite bindtråd och buxbom gjorde jag min krans utav. Billigt och enkelt. När Mattias kom hem sent igår kväll så frågade han varför jag hade satt upp en halvfärdig krans för.. Suck. Det är modernt svarade jag bara och log.

Soffa Le grand Air, matta Snowdrops Copenhagen, taklampa IEMS.

Soffan, mattan och lampan är ny. Bordet, skåpet, stegen och månbordet är gammalt. Bästa blandningen om ni frågar mig. Det bästa med soffan är att det bara är att ta av linnetyget och tvätta det när det behövs. Jag brukar dra lite i tyget när det fortfarande är blött. Färgen på soffan är faktiskt toppen även när man har småbarn.

Hoppas att ni fick lite kvällsinspiration. Kommentera gärna här nedanför om det är något speciellt ni vill se mer utav.

Kram

Inga kommentarer: