tisdag 15 augusti 2017

ATT VARA HEMMA


  


  Hej

Det är så många som frågar när vi ska skola in Julia på dagis. Som det känns nu så vill jag inte det. Jag tycker att hon är alldeles för liten för det och jag vill passa på att njuta av den här tiden så länge det går. Det är ju tyvärr inte alla som har möjlighet att vara mammaledig under en längre tid och jag är väldig tacksam över att jag kan jobba lite med mitt företag och vara mammaledig samtidigt. Småbarnsåren går så himla fort och den här tiden kommer jag aldrig få tillbaka. Tanken är att Julia ska få vara hemma med mig och den nya bebisen. Antingen så får hon börja på dagis nästa höst eller så kanske vi skolar in både barnen samtidigt :) Vi får helt enkelt se hur det går med allt.

Här ovanför ser ni en liten magbild. Den här graviditeten går mycket fortare än den första. Det beror nog på att jag har fullt upp med Julia om dagarna :) Magen är betydligt större den här gången med tanke på att jag bara är i vecka 17. Blev ni också större med nummer två? Ultraljudet är om två veckor och vi längtar tills vi får se vår lilla bebis igen.

Sköt om er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker du gör helt rätt! Det är som du säger; tiden när barnen är små kommer aldrig tillbaka! Idag är mina 12, 10 och snart fem år. När jag varit hemma med den som varit minst för stunden har de stora fått vara hemma också. En del har nästan trott att man inte får ha de stora hemma från dagis, de har inte ens tänkt tanken... Och ja, gravidmage nummer ett fick jag vänta på med de andra dök den fort upp! Kram och njut av tiden! / Erika