måndag 1 juli 2019

3-ÅRSDAGEN


Hej

I helgen dukade vi upp för kalas ute i trädgården för våran treåring. Vi hade en jättehärlig dag med familjen och Julia var så nöjd med sina presenter. Hon hade önskat sig rosa ballonger, en tårta med jordgubbar och en cykel till hennes födelsedag och självklart fick hon det. Våran lilla guldlock.


Hur underbart är det inte att kunna plocka in sina egna buketter från trädgården nu? Dahlior, stjärnflocka och rosorna blommor så fint. Jag har lite problem med tvestjärtar på mina dahlior. Dem äter upp bladen och förstör själva plantan, ja jag har sett det själv när de sitter där och tuggar. Fy vad jag ogillar tvestjärtar. Jag har hellre bladlöss på mina blommor. Jag har vart ute och sprayat på dem idag så jag hoppas att de försvinner illa kvickt. Någon som har varit med om något liknande förut?


Varma och fina kvällar har vi haft gott om och jag försöker verkligen njuta av allt så mycket som det går. Min lilla kille börjar redan bli så stor och jag önskar att man kunde trycka på pausknappen en stund nu.



Det blir lite dåligt med inredningsbilder den här årstiden. Vi spenderar nästan hela dagarna utomhus. Jag brukar passa på och knäppa några bilder när det har regnat och varit lite kallare ute. Arvid älskar kuddar och släpar gärna runt på dem här hemma. Han tycker verkligen om att gosa med mig, Julia, katten (ett gosedjur) och kuddar. Får han tag på en filt så slänger han sig genast ner och bäddar in sig.


Härom kvällen när han och jag var själva ute. Han hjälper gärna till att gräva, vattna och rycka upp blommor. Skönt med lite sällskap på kvällsrundan. På tal om något helt annat så har jag äntligen börjat jogga igen. Jag skulle börjat tidigare men jag har vart så fruktansvärt allergisk i år. Men nu kändes det lite bättre så då var det bara att sätta fart. Det gick lite tungt i början med en stor barnvagn med två små älsklingar i men nu börjar det gå lite bättre faktiskt. Jag ska försöka mig på en lite längre sträcka om ett tag.

Vi hörs snart igen! Kram


Inga kommentarer: