fredag 30 september 2016

SOVRUMMET


Spegel/pläd min webshop, sänghimmel/ljusslinga The happy hill, vimpel Miniroom, spjälsäng Jollyroom, fönsterram loppisfynd.


Våran sänggavel är en gammal kökssoffa som jag har målat om. Jag hittade den på blocket för en billig peng.


Nya kuddfodral i en härlig ljusgrå färg. Jag älskar alla fina detaljer! Kuddfodralen finns att beställa i min webshop, finns även i en snygg mörkblå färg.


Såhär ser vårt sovrum ut just nu. Jag brukar byta ut textilierna lite då och då när jag tröttnar. Ett enkelt sätt att förnya rummet.


Den gamla spegeln är ett loppisfynd som jag har målat om. På träbacken har jag blandat ljusstakar i olika storlekar och material. Det är så fint att blanda gjutjärn och fattigmanssilver. Över våran säng hänger en sänghimmel från IKEA.


Hej!

Solen skiner men det blåser jättemycket ute. Vi började morgonen med ett besök hos BVC, Julia vägde 6730 gram och var 62,5 cm lång. Jisses vad hon har växt på en månad. Sprutorna i benen var ingen hit, hennes allra första tårar trillade ner för kinderna. Som tur var gick det över fort och sen var hon lika glad som vanligt igen :)

Här ovanför ser ni lite bilder från sovrummet. Jag bytte ut textilierna förra veckan när de nya kuddfodralen kom. Just nu är jag på jakt efter ett grått spjälskydd till spjälsängen. Jag vill nog ha ett som inte är för ljust och som inte är för mörkt. Den perfekta gråa färgen med andra ord :)

Har ni några tips på snygga spjälskydd som passar till just sebra sängen?

Inga kommentarer: