onsdag 20 januari 2016

LOPPISFYND


I somras så lyckades jag äntligen fynda en gammal stege på en loppis som låg här i närheten. Just nu står den inne i gästrummet.


Den här fina korgstolen fick jag ge 30 kr för och korgen som ni ser på bilden lite längre ner fick jag ge 20 kr för. Det var nog mina allra bästa fynd förra året. Jag tycker att det är så fint att bryta av det vita med rotting.


Jag hade vart på jakt efter en gammal zinkbalja hela sommaren men jag lyckades aldrig hitta någon som var hel och fin. Vilken tur att jag har världens bästa mamma som också vet vad jag letar efter. Hon lyckades köpa en till mig i slutet av sommaren :)


Hej!

Jag längtar efter sommarloppisar.. Jag kan spendera timmar på loppisar. Det är så roligt när man hittar saker som man är ute efter till en billig peng dessutom. Jag tycker om att blanda gammalt med nytt här hemma. I sommar ska jag bland annat leta efter:

- Stora korgar att förvara kuddar och plädar i
- Porslin, man kan inte ha för många blåvita tallrikar
- Mindre speglar, både med och utan ram
- Gamla pinnstolar i olika modeller och färger, jag tänkte byta ut alla köksstolar
- Ett gammalt linneskåp

Ska ni leta efter något speciellt i sommar?

Inga kommentarer: